Savikontrolė supirkime yra subjektyvių ir objektyvių rodiklių vertinimas

Kiekvienas, darantis fizinius pratimus ir sportuojantis, turi laikytis pagrindinės taisyklės: reguliariai tikrinti sveikatą pas gydytoją ir stebėti save, t. y. tiesiog stebėti savo sveikatos būklę. Savikontrolė yra subjektyvių (savijautos, darbingumo, miego, apetito ir kt.) ir objektyvių (pulso, svorio ir kt.) rodiklių vertinimas.

Pulsas tai puikus širdies darbo rodiklis. Kiekvienam žmogui būdingas tam tikras pulso dažnis. Netreniruotų vyrų pulsas svyruoją nuo 60 iki 80 tvinksnių per minutę (moterų pulsas 5-10 tvinksnių dažnesnis negu vyrų), treniruotų sportininkų — nuo 55 iki 60, kai kurių sportininkų 32-40 tvinksnių per minutę. Tuojau po pratimų pulso dažnis gali pasiekti 120-140 tvinksnių per minutę, o kartais ir daugiau, tačiau po 5-6 min. pulsas tampa normalus. Po didelio ir ilgo įtempimo pulsas atsistato daug lėčiau.

Rekomenduojama atlikti bandymą, kuris padeda spręsti apie širdies darbo pakitimus: reikia 5 minutes pailsėti gulint ant nugaros ir suskaičiuoti pulsą. Sveiko netreniruoto žmogaus pulso dažnio skirtumas gulint it stovint sudaro maždaug 12-15 tvinksnių, treniruoto sportininko 6-10 tvinksnių. Jeigu skirtumas yra didesnis negu 20 tvinksnių, tai sveikata yra sutrikusi.

Pirmuoju sportavimo laikotarpiu žmogaus svoris mažėja todėl, kad organizme sumažėja riebalų ir vandens, vėliau jis pradeda didėti augant raumenims ir galiausiai lieka pastovus;

Vertinant kūno svorį, galima naudotis jutimo rodikliu. Vienam kūno aukščio centimetrui vidutiniškai tenka 4,00 g svorio (aukštaūgiams žmonėms šis rodiklis šiek tiek mažesnis), Jeigu vienam kūno aukščio centimetrui tenka 300 g svorio ir mažiau, tai žmogus liesas, o jei 500 g — apkūnus. Normalus svoris turi būti 360-415 g 1 aukščio centimetrui.

Neteisingai treniruojantis, savikontrolės rodikliai gali pablogėti. Šiuo atveju reikia kreiptis į gydytoją, nelaukiant medicininio patikrinimo.

Dažnai vairuotojų darbo sąlygos yra susijusios su staigiais oro temperatūros pokyčiais automobilio kabinoje. Tai gali neigiamai veikti organizmą ir būti peršalimų priežastimi. Todėl visų rūšių fizinius pratimus reikia derinti su grūdinimu, t. y. pastoviai didinti organizmo atsparumą meteorologinių faktorių poveikiui. Organizmą puikiai grūdina plaukimas, irklavimas, slidinėjimas, medžioklė, žvejyba ir kt. Su grūdinimu patogu derinti tokias aktyvaus poilsio rūšis, kaip turistinius žygius pėsčiomis, vandeniu, dviračiais ir slidėmis. pastaruoju metu statomos aktyvaus poilsio užmiesčio bazės. Užmiesčio bazėms —palapinių miesteliams nereikia didelių o reguliariai organizuoti kolektyvines išvykas į aktyvaus poilsio zoną yra nesunku, ypač autotransporto įmonėms.

Pažįstami teikia paslaugas: automobilių supirkimas Šiauliuose.