Maistingosios medžiagos automobilio vairuotojui

Normaliai išsivysčiusio žmogaus svoris (kg) savo skaitine reikšme turi ,būti lygus skaičiui, gautam ūgio (cm) atėmus 100.

Kai ūgis 165-175 cm, atimama 105, o kai ūgis 175-185, atimama 110.

Toks svorio nustatymas gana apytikris, nes čia neatsižvelgiama į žmogaus amžių ir jo fizinio išsivystymo ypatumus. Tačiau anksčiau minėtas rodiklis gana paprastas ir gali būti naudojamas apytikriam normaliam kūno svoriui nustatyti. Kokybės požiūriu maisto racione turi būti maistingų medžiagų, kurios yra reikalingos organizmui: baltymų, riebalų, angliavandenių, mineralinių druskų ir vitaminų.

Ba1tymai yra pagrindinė maisto medžiaga. Tai tarytum statybinė medžiaga, iš kurios sudarytos mūsų kūno ląstelės ir audiniai. Baltymai taip pat yra energijos šaltinis. Patys vertingiausi baltymai yra mėsoje, žuvyje, kiaušiniuose, pieno produktuose. Suaugęs žmogus per parą turi gauti maždaug 1,5 g baltymų 1 kūno svorio kilogramui. Gyvulinės kilmės baltymai turi sudaryti ne mažiau kaip trečdalį paros baltymų normos, o augalinės kilmės baltymai — du trečdalius.

Riebalai ir angliavandeniai yra pagrindinės energiją organizmui suteikiančios medžiagos ir tam tikru mastu gali viena kitą pakeisti. Maitinimosi racione staigiai sumažėjus riebalų kiekiui, organizmo funkcijos gali sutrikti. Jeigu riebalų sunaudojama per daug, sutrinka kraujo indų veikla ir kūne ima kauptis riebalai, o tai nepalankiai veikia organizmą. Suaugusio žmogaus paros racione vidutiniškai turi būti 1,25 g riebalų vienam kūno svorio kilogramui; gyvulinės kilmės riebalų turi būti 70%, o augalinės – 30% viso riebalų kiekio, gaunamo su maistu.

Angliavandeniai organizmui suteikia daugiau kaip 60% visos energijos. Jų yra grūdinėse kultūrose, daržovėse, vaisiuose. Cukrus yra beveik grynas angliavandenis. Organizmas sunaudoja angliavandenių maždaug 4 kartus daugiau negu baltymų bei riebalų, ir jų poreikis priklauso nuo žmogaus atliekamo darbo sunkumo.

Racionali angliavandenių sunaudojimo norma — 350 g per parą, o dirbant fizinį darbą — 400 g ir daugiau. Jeigu organizme angliavandenių per parą susikaupia 100 g daugiau negu reikia, tai dėl to gali susidaryti 30 g riebalų.

Mineralinės druskos organizmo veikloje atlieka svarbų vaidmenį. Organizmui būtinos šios pagrindinės mineralinės medžiagos: kalis, natris, kalcis, fosforas, geležis, jodas. Šios medžiagos nuolat šalinamos iš organizmo ir turi būti papildomos su maistu. Daug kalcio, ir fosforo yna pieno produktuose, ypač sūryje.

Kitų mineralinių medžiagų žmogus pakankamai gauna su augalinės ir gyvulinės kilmės maisto produktais. į maistą reikia pridėti tik natrio chlorido, t. y. valgomosios druskos.

Kabinos mikroklimatas tai kabinos oro temperatūra, drėgmė ir judėjimas

Slydimas neatskiriamai susijęs su automobilio valdymu

RAF-2203 arba geriau žinoma kaip “Latvija” pradžia

RAF-2203 „Latvija” pagal savo komfortabilumą. beveik nesiskiria nuo lengvojo automobilio. Čia pagrindiniai agregatai — variklis, pavarų dėžė, vairo mechanizmas — yra paimti iš automobilio GAZ-24 „Volga”, o dauguma mazgų ir detalių unifikuota su kitais tarybiniais automobiliais. Tokia „giminystė”‘ atpigina ir palengvina latviškų mikroautobusų remontą bei techninį aptarnavimą.

Mikroautobusas RAF-2203 kaip ir dideli autobusai turi vagono komponuotę. Tai leidžia maksimaliai išnaudoti mašinos vidaus plotą keleivin pervežimui. Automobilis yra šiuolaikinės išvaizdos — kėbulas elegantiškas ir paprastas. Autobuso salone — patogios, racionaliai išdėstytos minkštos atskiros sėdynės.

Palyginti su senesnio modelio mikroautobusu pažemintas RAF-2203 svorio centras. Gerai parinkti važiuoklės elementai daro mikroautobusą pastovų, manevringą ir patogų.

Trumpa latvių mikroautobuso RAF-2203 techninė charakteristika: svoris — 1750 kg, didžiausias greitis 120 km per valandą, keleivių skaičius — 11. Šimtui kilometrų kelio jis sunaudoja 12 1 benzino. Mikroautobuso ilgis 4980 mm, plotis — 2035 mm, aukštis — 1970 mm, bazė — 2680 mm. Keturių cilindrų ZMZ-24D modelio variklis, cilindrų darbo tūris — 2445 cm3, galia — 95 AG. Spyruoklinė priekinių ratų pakaba — nepriklausoma.

Be pagrindinio bazinio modelio RAF 2203 gamykla serijomis išleidžia dar dvi modifikacijas. Tai greitosios medicininės pagalbos automobilis RAF-22031 ir maršrutinis taksi RAF-22032.

Mikroautobusas taksi turi praktiškas sėdynes, patvaresnį variklį, naudojantį A-76 markės benziną. Maršrutiniai taksi RAF 22032 yra patogūs ir mėgiami miesto keleivių. Vien tik Vilniuje 1982 metais buvo 9 maršrutai, kuriais kursavo 30 šių mikroautobusų. Jie pervežė 2 mln. keleivių per metus. Latviški mikroautobusai kaip maršrutiniai taksi naudojami daugelyje respublikos ir šalies miestų.

Latvių autobusų gamintojai yra sukūrę ir keletą specialios paskirties mikroautobuso modifikacijų: operatyvinės paskirties automobilį VAI, priešgaisrinės apsaugos automobilį, reanimacinę mašiną, sanitarinį mikroautobusą kraujo pervežimui. Maskvos olimpiados metu specialūs latvių mikroautobusai panaudojami įvairių sportinių varžybų aptarnavimui, teisėjavimui.

XI penkmetyje mūsų šalyje toliau bus didinama sunkvežimių, lengvųjų automobilių, autobusų, vilkikų bei priekabų, variklių ir atsarginių dalių gamyba. Bendra visos automobilių pramonės įmonių produkcija padidės. Daugiau negu ankstyvesniais metais bus gaminama ir padidinto pravažumo automobilių, su priekabomis, savivarčių, didžia-krūvių mašinų. Per penkmetį visų tipų vilkikų gamyba padidės. Numatoma pradėti Baltarusijos automobilių gamykloje serijinę gamybą didžiakrūvių automobilių, kurių keliamoji galia sieks 110-129 tonų. Statybinių krovinių pervežimui bus naudojami efektyvesni ir moderniškesni savivarčiai MAZ, KrAZ, KamAZ, automobilių-savivarčių traukiniai, kurių keliamoji galia nuo 14 iki 27 tonų.

Dabartiniu metu šalies žemės ūkyje pervežama apie 7,5 milijardo tonų krovinių per metus. Vien tik automobilių transportu = apie 5,4 milijardo tonų.

Ypač efektyvu pervežti krovinius stambiomis partijomis, didelėmis siuntomis. Dėl to turi išaugti priekabų ir puspriekabių gamyba Krasnojarsko, čeliabinsko, Stavropolio gamyklose.

Daugiausia automobiliai bus specializuojami panaudojant įvairias priekabas. Dėka įvairių rūšių ir tipų priekabų, kurių gamyba išaugs dvigubai, bus galima patenkinti specifinius įvairių įmonių poreikius. Naujų modelių priekabų ir puspriekabių sukonstruota žemės ūkiui, naftos pramonei, statybai, prekybai. Todėl efektyviau bus galima panaudoti ekonomiškai perspektyvius konteinerius. Šios automobilių technikos panaudojimas šalyje pagerins sunkvežimių parko struktūrą, padidins automobilių transporto panaudojimo efektyvumą.

Siame penkmetyje pradėta gaminti ir naujų modelių lengvieji automobiliai. Tai Gorkio automobilių gamykloje jau gaminama naujo modelio „Volga” GAZ-3102. Techniškai tobulinami „Moskvičių”

Nauji modeliai gaminami ir didžiausioje šalyje Volgos automobilių gamykloje. Tai VAZ-2105 ir VAZ-2107. Ruošiamasi čia pradėti gaminti ir iš esmės naujo modelio mašinas VAZ-2108 ir VAZ-2109 su priekiniais varomaisiais ratais, visiškai naujų formų kėbulu.

Vien tik praėjusio X-jo penkmečio metais TSRS buvo pagaminta beveik 11 milijonų sunkvežimių, lengvųjų automobilių ir autobusų. Kiekvienos krovininės automobilių transporto priemonės vidutinė keliamoji galia buvo padidinta 25%. Tai lygu 200 tūkstančių papildomai per metus pateiktų liaudies ūkiui penkiatonių sunkvežimių ZIL.

Prieš gerus 5-10 metų pasak supirkėjų automobilių supirkimas Vilnius paslaugos įgavo tokį pagreitį kokį dabar turime rinkoje. O viskas prasidėjo nuo “Latvijų” supirkimo.

PIRMIEJI VISUREIGIAI IR JŲ ATSIRADIMO ISTORIJA

AUTOMOBILIO PADANGA — TAI PATVARI GUMOS IR AUDINIO KONSTRUKCIJA

Savikontrolė supirkime yra subjektyvių ir objektyvių rodiklių vertinimas

Kiekvienas, darantis fizinius pratimus ir sportuojantis, turi laikytis pagrindinės taisyklės: reguliariai tikrinti sveikatą pas gydytoją ir stebėti save, t. y. tiesiog stebėti savo sveikatos būklę. Savikontrolė yra subjektyvių (savijautos, darbingumo, miego, apetito ir kt.) ir objektyvių (pulso, svorio ir kt.) rodiklių vertinimas.

Pulsas tai puikus širdies darbo rodiklis. Kiekvienam žmogui būdingas tam tikras pulso dažnis. Netreniruotų vyrų pulsas svyruoją nuo 60 iki 80 tvinksnių per minutę (moterų pulsas 5-10 tvinksnių dažnesnis negu vyrų), treniruotų sportininkų — nuo 55 iki 60, kai kurių sportininkų 32-40 tvinksnių per minutę. Tuojau po pratimų pulso dažnis gali pasiekti 120-140 tvinksnių per minutę, o kartais ir daugiau, tačiau po 5-6 min. pulsas tampa normalus. Po didelio ir ilgo įtempimo pulsas atsistato daug lėčiau.

Rekomenduojama atlikti bandymą, kuris padeda spręsti apie širdies darbo pakitimus: reikia 5 minutes pailsėti gulint ant nugaros ir suskaičiuoti pulsą. Sveiko netreniruoto žmogaus pulso dažnio skirtumas gulint it stovint sudaro maždaug 12-15 tvinksnių, treniruoto sportininko 6-10 tvinksnių. Jeigu skirtumas yra didesnis negu 20 tvinksnių, tai sveikata yra sutrikusi.

Pirmuoju sportavimo laikotarpiu žmogaus svoris mažėja todėl, kad organizme sumažėja riebalų ir vandens, vėliau jis pradeda didėti augant raumenims ir galiausiai lieka pastovus;

Vertinant kūno svorį, galima naudotis jutimo rodikliu. Vienam kūno aukščio centimetrui vidutiniškai tenka 4,00 g svorio (aukštaūgiams žmonėms šis rodiklis šiek tiek mažesnis), Jeigu vienam kūno aukščio centimetrui tenka 300 g svorio ir mažiau, tai žmogus liesas, o jei 500 g — apkūnus. Normalus svoris turi būti 360-415 g 1 aukščio centimetrui.

Neteisingai treniruojantis, savikontrolės rodikliai gali pablogėti. Šiuo atveju reikia kreiptis į gydytoją, nelaukiant medicininio patikrinimo.

Dažnai vairuotojų darbo sąlygos yra susijusios su staigiais oro temperatūros pokyčiais automobilio kabinoje. Tai gali neigiamai veikti organizmą ir būti peršalimų priežastimi. Todėl visų rūšių fizinius pratimus reikia derinti su grūdinimu, t. y. pastoviai didinti organizmo atsparumą meteorologinių faktorių poveikiui. Organizmą puikiai grūdina plaukimas, irklavimas, slidinėjimas, medžioklė, žvejyba ir kt. Su grūdinimu patogu derinti tokias aktyvaus poilsio rūšis, kaip turistinius žygius pėsčiomis, vandeniu, dviračiais ir slidėmis. pastaruoju metu statomos aktyvaus poilsio užmiesčio bazės. Užmiesčio bazėms —palapinių miesteliams nereikia didelių o reguliariai organizuoti kolektyvines išvykas į aktyvaus poilsio zoną yra nesunku, ypač autotransporto įmonėms.

Pažįstami teikia paslaugas: automobilių supirkimas Šiauliuose.

Vairuotojo apsvaigimas alkoholiu yra pagrindinė eismo nelaimių blogybė

Po avarinis saugumas – priemonės kuriomis imamasi po eismo nelaimės

Automobilį superka kai sugenda variklio karteris

Automobilių supirkėja pradėję savo veiklą, iškart pastebėjo, kad dauguma automobilių kurie buvo supirkti, turėjo karterio problemų. Kalbinti automobilių supirkėjai iš Vilniaus pakomentavo iš savo patirties apie variklio karterį.

Variklio karteris, išlietas kartu su cilindrų bloku, yra bazinė (pagrindinė) detalė. Prie karterio tvirtinamos alkūninio ir dujų skirstymo mechanizmo detalės. Karteris iš vidaus isustiprintas briau­nomis. Siose briaunose ištekinti alkūninio veleno pagrindinių guolitj ir skirstymo velenėlio atraminių kakliukų lizdai. Variklio KaMA3-740 bloko .karterinė dalis su pagrindinių iguolių dangteliais sujungta skersiniais varžtais — sąvaržomis, todėl karteris yra labai standus. Iš apačios karteris uždengtas dugnine, išštarnpuota iš plono plieni­nio lakšto.

Dugninė yra alyvos rezervuaras ir kartu saugo variklio detales nuo purvo ir dulkitl. Apatinėje du,gninės dalyje yra kamščiu užsu­kama alyvos išleidimo skylutė. Dugninė prie .karterio priveržta varž­tais. Dugninės ir karterio sujungimo vieta sandarinama tarpikliais ir guminiais .sandarintuvais.

Koks ir kaip variklis turi būti

Variklis turi būti ,gerai pritvirtintas prie rėmo. Be to, tvirtinimo detalės turi švelninti visus smūgius, kurie susidaro dirbant varik­liui ir važiuojant automobiliui. Kiekvieną tyirtinimo elementą sudaro. viena arba dvi guminės atramėlės, plieninės poveržlės, Ivorės ir varžtai. Varikliai gali turėti tris arba keturias (10 pav.) tvirtinimo atramas (31/I,T1-130 tris, 3M3-53-12 ir KamA3-740 —keturias).

Variklis 3M3-53-12 prie rėmo tvirtinamas varžtais. Dvi ,priekines tvirtinimo atramas sudaro prie cilindro ,bloko priveržtos dvi gembės ir po. ‘jomis pakištos dvi guminės atramėlės, o dvi užpakalines dvi ,guminės atramėlės, padėtos po sankabos karterio prielajomis.

Priekinės šio variklio atramos priima išilgines jėgas, ikurios susi­daro stabdant, pradedant važiuoti ‘ir išjungiant sankabą.

Variklio 314,TI-130 užpakalinės atramos tokios pat kaip variklio 3M3-53-12, o priekinė atrama gembė, esanti po skirstomųjų krump­liaračių dangteliu. Automobilio KaMA3-5320 variklis turi keturias tvirtinimo atramas: vieną priekinę, dvi užpakalines ir vieną prilai­kančiąją.

Variklio dujų skirstymo mechanizmas

Vidaus degimo variklių dujų skirstymo mechanizmas j cilindrus tam tikrais momentais jleidžia degiojo mišinio ir iš jų pašalina deginius.

Nagrinėjamuose varikliuose naudojami dujų skirstymo mechaniz­mai su viršutiniais vožtuvais.

Dujų skirstymo mechanizmą sudaro skirstomieji krumpliaračiai, skirstymo velenėlis, kėlikliai, strypai, svirtys su tvirtinimo detalė­mis, vožtuvai, spyruoklės ir jų tvirtinimo detalės, vožtuvų kreipian­čiosios jvorės (11 pav.).

Skirstymo velenėlis jtaisytas tarp kairiosios ir dešiniosios cilind­ry eilitl.

Sukdamasis skirstymo velenėlis kumšteliu ,pakelia kėliklj ir stry­pą. Viršutinis strypo ,galas per re,guliavimo varžtą paspaudžia isvir­ties vidinj peti, svirtis pasisuka ir išoriniu petimi paspaudžia vož­tuvo stiebell — taip atidaromos cilindry galvutėje itaisyty siurbimo Ir Išmetimo vožtuvų skylės. Na,grinėjamuose varikliuose skirstymo velenėlis veikia dešiniosios ir kairiosios cilindry eilės kėliklius.

Naudojant dują skirstymo mechanizmą su viršutiniais vožtuvais, esti geresnės formos degimo kamera, geriau pripildomi citindrai ir geriau sudega darbinis mišinys, taigi esti didesnis suslėgimo laips­nis, Todėl variklis ekonomiškiau dirba, didesnė jo galia.

Skirstymo velenėlis su karteriu

Skirstymo velenėlis (žr. 11 pav.) pagaI variklio darbo tvarką atidarinėja yožtuvus.

Skirstymo velenėliai liejami iš specialaus ketaus arba niukaldi­nami iš plieno. Velenėtis istatomas j karterio sienefly ir briaung skyles. atraminius sienelių ir briaunų paviršius remiasi velenėlio cilindriniai atraminiai šlifuoti kakliukai. Kad ibūtų mažesnė trintis tarp veleno kakliukų ir atramų, j skyles jpresuojamos ivorės. Vidi­nis ivoriy paviršius būna padengtas antifrikeine medžiaga.

Velenėlj, be atraminių kakliukų, dar sudaro kumšteliai (po du klekvienam cilindrui), alyvos siurblio bei skirstytuvo pavaros krumpliaratis ir degalti siurblio pavaros ekscentrikas (314J1-130, 3M3-53-12). Variklyje 3M3-53-12 šis ekscentrikas ir atsvaras ant ikirstymo velenėlio jtvirtinti pleištu prieš skirstomąjj krumpliaratj.

Su variklitj 31,111-130 ir 3M3-53-12 iskirstymo velenėlio priekiniu golu sujungtas alkūninio veleno sukimosi dažnio pneumatinio iš­centrinio ribotuvo daviklis. Skirstymo velenėlio trinties paviršiai uNrūdinti aukštojo dažnio srove, todėl ne taip intensyviai dyla.

šaltinis: automobilių supirkimas ir wiki: https://lt.wikipedia.org/wiki/Vidaus_degimo_variklis